Про законність введення карантину на території України

Чи законно був введений карантин в Україні?

ДЛЯ ВИКОРИСТАННЯ В СУДАХ ВСІХ ІНСТАНЦІЙ

Щодо невідповідності постанови Кабінету Міністрів України № 211 “Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19” від 11 березня 2020 року до Закону України “Про захист населення від інфекційних хвороб”.

Постанову № 211 “Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19” від 11 березня 2020 року було видано Кабінетом Міністрів України відповідно до ст. 29 Закону України “Про захист населення від інфекційних хвороб” абзацами 1, 2 якої закріплено, що карантин встановлюється та відміняється Кабінетом Міністрів України, а питання про встановлення карантину порушує перед Кабінетом Міністрів України центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я, за поданням головного державного санітарного лікаря України.

10 березня 2020 року головним санітарним лікарем України ЛЯШКО В.К. було здійснено подання (копія в додатках) щодо встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я, яким є відповідно до Положення — Міністерство охорони здоров’я.

Однак в той же час для можливості здійснення подання щодо встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19, ЛЯШКО В.К. повинен мати станом на 10 березня 2020 року повноваження головного санітарного лікаря України.

Призначення ЛЯШКА В.К. заступником міністра охорони здоров’я — головним санітарним лікарем України відбулось 11 березня 2020 року розпорядженням Кабінету Міністрів України № 229-р “Про призначення Ляшка В. К. заступником Міністра охорони здоров’я України — головним державним санітарним лікарем України”.

Смотреть документ >>

Отже в будь-якому випадку станом на 10 березня 2020 року ЛЯШКО В. К. не здійснював повноваження головного санітарного лікаря України і відповідно не мав ніякого права від його (Ляшка В. К.) імені здійснювати подання щодо встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 до Міністерства охорони здоров’я.

Щодо невідповідності постанови Кабінету Міністрів України № 211 “Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19” від 11 березня 2020 року до положень ст. 117 Конституції України (254к/96-ВР) та ст. 52 Закону України “Про Кабінет Міністрів України”.

Постанова Кабінету Міністрів України № 211 “Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19” від 11 березня 2020 року (далі по тексту постанова КМУ № 211 від 11.03.2020 року) є нормативно-правовим актом Кабінету Міністрів України і відповідно до положень абзацу 3, ст.117 Конституції України (254к/96-ВР) та ч.4, ст.52 Закону України “Про Кабінет Міністрів України” підлягає реєстрації та включенню до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.

Реєстрація та включення постанови КМУ № 211 від 11.03.2020 року до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів здійснюється відповідно до Указу Президента України № 468/96 «Про Єдиний державний реєстр нормативних актів” від 27 червня 1996 року, постанови Кабінету Міністрів України № 376 “Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів та користування ним” від 23 квітня 2001 року та у встановленому на виконання вищевказаних нормативно-правових актів — Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної реєстрації (затверджено наказом Міністерства юстиції України № 883/5) — далі Порядок № 883/5.

Положеннями ст.ст. 1.3, 3.1, 3.2, 4.6, 4.6.1, 5.1, 5.4, абзаців 1, 3 ст.5.6 Порядку № 883/5 закріплено, що Державна реєстрація нормативно-правового акта, зокрема постанови КМУ № 211 від 11.03.2020 року, полягає у проведенні правової експертизи і в разі, якщо нормативно-правовий акт відповідає Конституції, законодавству України, Конвенції, міжнародним договорам України, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України, та acquis communautaire, з урахуванням практики Європейського суду з прав людини, правилам нормопроектувальної техніки та правопису, приймається рішення про державну реєстрацію нормативно-правового акту наказом Міністерства юстиції України, який може бути оформлений окремо щодо кожного зареєстрованого нормативно-правового акта або включати список нормативно-правових актів, щодо яких прийнято рішення про державну реєстрацію. До наказу додається висновок про державну реєстрацію нормативно-правового акта (додаток 2), який підписується виконавцем та начальником відповідного відділу (згідно з розподілом обов’язків в Управлінні), редактором, погоджується начальником Управління і затверджується директором Департаменту, а суб’єкти нормотворення направляють нормативно-правові акти для виконання лише після їх державної реєстрації та офіційного опублікування і посилання на дату і номер державної реєстрації зареєстрованого нормативно-правового акта є обов’язковим.

До Міністерства юстиції України було подано запит на інформацію, з відповіді (копія в додатках) на який вбачається, що жодного наказу Міністерства юстиції України про здійснення державної реєстрації постанови КМУ № 211 від 11.03.2020 року не видавалось.

До того ж відповіддю повідомлено, що постанова Кабінету Міністрів України № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 11 березня 2020 року включена до Реєстру 13 березня 2020 року з присвоєнням реєстраційного коду 98475/2020, опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 12 березня 2020 року № 47 та «Офіційному віснику України» від 24 березня 2020 року № 23, стаття 896 – тобто опублікована і набрала чинності за день до внесення в Єдиний державний реєстр нормативно-правових актів без указаного реєстраційного коду.

Відсутність наказу Міністерства юстиції України про здійснення державної реєстрації постанови КМУ № 211 від 11.03.2020 року, публікація у газеті «Урядовий кур’єр» від 12 березня 2020 року № 47 без вказання реєстраційного коду до включення в Єдиний державний реєстр нормативно-правових актів є прямим порушенням положень ст.117 Конституції України (254к/96-ВР), ст.52 Закону України “Про Кабінет Міністрів України”, ст.ст. 1.3, 3.1, 3.2, 4.6, 4.6.1, 5.1, 5.4, абзаців 1, 3 ст.5.6 Порядку № 883/5 — і відповідно до положень абзацу 2 ст.5.6 Порядку № 883/5 постанова Кабінету Міністрів України № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 11 березня 2020 року вважається такою, що не набрала чинності, не тягне за собою правових наслідків і не може бути підставою для регулювання відповідних правовідносин застосування санкцій до фізичних та юридичних осіб за невиконання приписів, що в ній містяться.

Джерело https://bagnetnacii.blogspot.com/